IbU AinUl,ALiF &Aisy

Parenting,Lifestye,Review,Contest & Giveaway EMAIL:adna2029@gmail.com

Latest Post
Loading...
Copy Close

Bismillahirrahmanirrahim / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم‬ ...

' Setulus Kasih Ibu' Contest by Dr. Shikin


kalau nak join klik banner di atas yer..

...Memori bersama Ibu Tercinta..
Kasihnyer Ibu ....
kasih Sejati.... 
kasihnya dunia akhirat...

Pn Ana Pergi Berniaga,
Menjual Kelapa Di bulan Puasa,
Kasih ibu membawa ke syurga,
kasihnya bapa sepanjang masa...

Alhamdulilah syukur sangat mendapat seorang ibu yang bernama ROKIYAH BT ISMAIL...yang sehati sejiwa hahhaa..faham keadaan masalah anakandanya yg jauh di perantauan..hihii (padahal di lumut jer pun memandangkan ana sowang ja duk jauh yg lain duk dekat dgn mak ayah..tu rasa mcm duk di perantauan).....ana jugak rasa bertuah taw di lahirkan sama tarikh lahir dgn ibu ana 29.10.1953 n ana punya 29.10.1983..kan bertuah kan..susah allah swt nk bg tarikh semua org sama dengan ibunya..kami berdua byk sangat persama..dari segi perangai,n sikap...ibu ana jgk pembakar semangat untuk ana berjaya sekarang alhmdullah..

Buat Ibuku..

Ingatlah Kepada Ibumu

Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!
Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu
Bila nak bermanja… aku dekati ibu
Bila nak bergesel… aku duduk sebelah ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
Bila nakal, yang memarahi aku… ibu
Bila merajuk… yang memujukku cuma..ibu
Bila melakukan kesalahan… yang paling cepat
marah..ibu
Bila takut… yang tenangkan aku.. ibu
Bila nak peluk… yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila sedih, aku mesti talipon… Ibu
Bila seronok… orang pertama aku nak beritahu… Ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. “ibuuuuuuuuuuuuu! “
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang palin g sibuk juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin..
Orang pertama aku tunjuk dan rujuk… Ibu

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok… aku cari pasanganku
Bila sedih… aku cari Ibu
Bila berjaya… aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal… aku ceritakan pada Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
Bila nak bercuti… aku bawa pasanganku
Bila sibuk… aku hantar anak ke rumah Ibu
Bila sambut valentine… Aku hadiahi bunga pada
pasanganku
Bila sambut hari ibu… aku cuma dapat ucapkan Selamat
Hari Ibu
Selalu… aku ingat pasanganku
Selalu… Ibu ingat kat aku
Bila..bila… aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. aku nak talipon Ibu
Selalu… aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila…. aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

Bagikan :
+
Previous
Next Post »
8 Komentar untuk "' Setulus Kasih Ibu' Contest by Dr. Shikin "

Wah panjangnye..thanx for your participation. Sedih jugak bace.. Menyentuh perasaan.

sedih ek..hahha duk jauh mcm tu ler..dh jd ibu baru tahu mcm mn nk membesarkan anak sendiri..ibu ku tiada tandingan..kan kan..:)

wahh panjangnye... good luck k

ayu datang dari contest yang sama..ada masa singgah la ke blog ayu ...tq ye..

http://www.ayuinsyirah.my/2014/06/setulus-kasih-ibu-contest-by-dr-shikin.html

good luck!
singgah dari segmen/contest yg sama
http://www.irrayyan.com/2014/06/setulus-kasih-ibu-contest-by-dr-shikin.html

singgah dari segmen yg sama :)
http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/07/setulus-kasih-ibu-contest-by-dr-shikin.html

,")..Terima Kasih kerana sudi utk memberi sepatah dua kata dekat ana yer...
Terbuka renda tertanggal butang,
Kebaya AcIk Ana butang selari;
Jika tiada aral melintang,
Sila LA Lagi DATANG kemari.('',

 
Template By Kunci Dunia
Back To Top