Powered by Blogger.
Kurun Najwa728 x 90

GIVEAWAY SEPANJANG TAHUN

GIVEAWAY SEPANJANG TAHUN
Jom Join Macam-macam hadiah di tawarkan

Like N Share

Alga Mekah...Khasiat dan Kelebihan Air Cendawan Ajaib/mud-mud & Menambah tenaga seksual

Cendawan/Alga Mekah



Khasiat dan Kelebihan Air Cendawan Ajaib/mud-mud:
* Sakit sendi dan tulang
* Menyembuhkan sakit kepala termasuk migraine
* Menyembuhkan kencing manis
* Membantu menurunkan kadar kolesterol
* Melancarkan pembuangan air besar
* Menyembuhkan masalah penglihatan
* Mencegah dan menyembuhkan batuk, bronchitis dan asma.
* Menurunkan tekanan darah tinggi (hipertensi)
* Mencegah jerawat dan penyakit kulit lainnya
* Memperbaiki gangguan menstruasi dan menopause
* Membersihkan racun dalam tubuh (detoksifikasi) dan sel kanser
* Mengatasi masalah impotensi/ disfungsi ereksi
* Mengurangi stress dan gangguan tidur (insomnia)
* Menyuburkan rambut dan mengatasi masalah kerontokan /keguguran serta membantu masalah      uban
* Menambah tenaga termasuk tenaga seksual
* Menjaga stamina tubuh dan menurunkan ketegangan saraf serta berbagai macam penyakit  lainnya
* Membuat tubuh senantiasa sihat dan awet muda
* Memyembuhkan sakit lumpuh (stroke)
* Dan berbagai jenis penyakit kronik.:
Benih cendawan ini sangat mahal harganya sesuai dengan khasiatnya untuk menyembuhkan pelbagai jenis penyakit. Benih ini menjadi rebutan diseluruh Nusantara, India, Asia Barat, Eropah kerana nilai kandungan perubatan yang terkandung dalam air cendawan ajaib ini. Ia dipanggil dengan pelbagai nama seperti Tea Combuchea Di Indonesia, Alga Mekah, Ibu Som Di Malaysia (Terengganu) dan pelbagai nama unik lain.
Cendawan ini dibiakkan melalui proses rendaman dengan air teh O. Jika direndam sebulan,benih ini akan membesar mengikut bekas yang kita rendam. Kalau anda rendam dalam baldi.. maka besar baldilah ia akan membesar. Ada juga yang membesarkannya dalam aquarium.


KESAN SAMPINGAN SEMENTARA SEPANJANG PROSES RAWATAN SETELAH MEMINUM JUS CENDAWAN MEKAH


  1. Beberapa hari kemungkinan' setelah pertama kali anda mengamalkan jus cendawan ajaib ini,  insyallah Proses pencucian/rawatan pundi kencing  = akan terasa senak atau kurang selesa pada bahagian tersebut yang sekejap atau pun tidak terasa apa-apa.
  2. proses pencucian/rawatan buah pinggang =anda akan merasai sengal-sengal ringan sekiranya ada simpulan urat atau angin di saluran urat tersebut.
  3. Proses pencucian/rawatan  kolestrol persekitaran jantung =anda akan merasai tarikan-tarikan halus,sengal-sengal kecil,seperti meminum air bergas sahaja, atau hilang selera makan,
  4. proses pencucian/rawatan pembuangan sel-sel mati, toksik, kesan rancun, akibat merokok, dan sebagainya di seluruh tubuh,= anda akan merasai keletihan,yang teramat sangat, sehinga beberapa waktu.dan kepedihan biasa mungkin akan berlaku ditapak kaki anda.dan sekiranya berlaku pembuangan air besar yang kerap anda tak perlu risau kerana itu lah proses pembuangan segala yang di rawat mengikut isi kandungan yang ubatnya yang dicapai
  5. Proses pembuangan kimia akibat kesan-kesan ubat-ubatan Farmasi , Hospital atau kesan alat make-up,dan sebagainya. = Anda akan merasai ruam-ruam halus dan kurang selesa di bahagia  tertentu, sekiranya proses pengoksidaan, pencernaan, rejenerasi sel,serta pembuangan sel-sel mati berlaku di bahagian tertentu,maka kawasan berkenaan akan rasa tidak selesa,  kulit muka akan mengeluarkan hama atau rasa gatal-gatal (miang) yang memakan masa sehari dua.
  6. proses pembuangan kolestrol = akan menyebabkan ketulan lemak yang padat akan mengembang sedikit demi sedikit mungkin anda akan rasa kurang selesa, selama proses pembuangan lemk-lemak pejal.
  7. Proses rawatan  resedong = ia akan menyebabkan anda akan  bersIn terlalu kerap ,dan kulit muka kurang selesa,juga kemungkinan lendiran akan mengalir di waktu anda sedang tidur, ia akan menyebabkan anda meludah yang kerap.
  8. Rawatan Mata = Mengikut kajian setelah pengamal mengelami rawatan resedong diwaktu itulah ia akan merawat mata , dan seseorang itu akan terang matanya,namun ada juga yang terus terang mata sebelum rawatan resedong.

*Apa pun cara rawatanya lebih sempurna dan teratur mengikut individu masing-masing .
Airnya berubah rasa dari masa kesemasa, ketika ia berasa asam manis ketika itulah baik untuk rawatan lebihan paras gula dalam badan seseorang.
ketika ianya berubah rasa"  rasanya berubah rasa ke suatu rasa yang lain' maka ia tetap menjadi ubat dan merawat apa sahaja penyakit mengikut kandungan ubat ketika perubahan rasanya berubah.
Kiranya seseorang yang sering mengamalkan ubat ini ia akan menjadi sebati dengan peredaran darah seseorang,tubuh akan sentiasa memberi kesegaran yang teramat menakjubkan yang pasti akan dapat dirasai oleh semua pengamalnya
.
Ia adalah sejenis Sel hidup yang akan merayap keseluruh anggota tubuh manusia, ada lebih baik amalkanya  di waktu malam sebelum tidur'dan diwaktu pagi sebelum sarapan, rawatan diwaktu malam adalah rawatan yang panjang' dan diwaktu pagi sebelum sarapan ia akan memberi tambahan rawatan .
Beberapa pengamal Jus Cendawan Ajaib ini berpendapat bahawa,ia lebih baik sebelum meminumnya seseorang itu dengan bertujuan atau niat ingin merawat sesuatu masaalah yang dialami' maka ia akan terus menjalankan rawatan tersebut secara Alamiah.kerana airnya akan menjalankan tugas untuk melaksanakan rawatan mengikut peredaran saraf pemikiran atau tujuan.maka mereka berpendapat yang sama diantara beberapa kelompok pengamal.
SIMTON-SIMTON DI ATAS AKAN DIRASAI PADA PEMULAAN MINUM DAN DIPERTENGAHAN MEMINUM.

SEKIRANYA ANDA MENGALAMI SIMTON-SIMTON DI ATAS JANGAN BERHENTI MEMINUM TERUS MEMINUM SEHINGGA SEGALA RASA DI ATAS HILANG.

37 comments:

  1. dulu-dulu ada bela benda ni, tapi lepas masuk semut terus buag... ada orang cakap alga mekah, kulat yang berada di telaga air zam-zam..

    ReplyDelete
  2. Saya ade jual area kuala terengganu.alga mekah rm10 n jus 500ml rm5.call @ whatsapp 01119462890

    ReplyDelete
  3. Saya ade jual area kuala terengganu.alga mekah rm10 n jus 500ml rm5.call @ whatsapp 01119462890

    ReplyDelete
  4. sapa pun ada jual area Kota Bharu. 1 botol RM15 500ml call/msg/whatsapp : 01132446564

    ReplyDelete
  5. this not alga mekah , that is a symbiotic colony of bacteria and yeast (a SCOBY, a.k.a. “mother” because of its ability to reproduce, or “mushroom” because of its appearance)
    Kombucha is a type of yeast, although it is sometimes described incorrectly as a mushroom. Kombucha tea is made by fermenting kombucha and bacteria with black tea, sugar, and other ingredients. People use kombucha tea as medicine, but there is no scientific evidence that it is an effective treatment for any condition

    ReplyDelete
  6. Jus ini sangat berkesan bagi pengidap kencing manis buasir darah tinggi gaut gesrik dan kulit. Terbukti khasiat nya.

    ReplyDelete
  7. Ana bela dari lendir sekarang gemuk bukan main tebal.dah bela hampir 10 tahun

    ReplyDelete
  8. Dimana saya boleh dapatkan cendawan tea kawasan Subang Jaya, Selangor..
    Email me kasirata@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Dimana saya boleh dapatkan cendawan tea kawasan Subang Jaya, Selangor
    Email saya - kasirata@yahoo.com

    ReplyDelete
  10. Marang, kuala terengganu...


    Rm10 pm saya nk alga makkah 0139894739

    ReplyDelete
  11. Area melaka..sape nk cendawan mekah call saya..0173106525

    ReplyDelete
  12. Cari jus cendawan mekah di KL boleh saya 0163592372

    ReplyDelete
  13. Siapa nak beli benih alga mekah call saya 0109012113

    ReplyDelete
  14. Area penang/ bukit mertajam tasek gelugor blh cari saya 0194358321 ada benih

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum semua. SESIAPA MAHU CENDAWAN MEKAH DAN AIR CENDAWAN MEKAH YANG BERKUALITI, sila hubungi saya SEGERA - RD Andaman - Cik Eja - 0183277553 (Seluruh Malaysia - keutamaan Negeri Sembilan). Harga istimewa!!!

    ReplyDelete
  16. Saya adalah peminum air Algae Mekah dalam beberapa tahun terakhir ini. Saya jadikannya air yang sentiasa ada dalam peti ais di rumah dan akan diminum apabila darah tinggi saya terasa naik mendadak. Bila diminum saya akan terasa ada tindak balas di bahagian pinggang dan dalam beberapa minit tubuh saya akan rasa lega kembali. Buat pengetahuan saya tidak menggunakan pil darah tinggi walaupun sudah menghidapnya semenjak 2013. Air Algae Mekah inilah suplemen 'stand by' saya selain mengamalkan petua-petua pengambilan pemakanan yang lain. Bagi saya dalam banyak-banyak suplemen yang dicadangkan air ini adalah yang paling cepat untuk menurunkan tekanan darah tinggi yang saya alami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brp banyak sekali minum ya.. Atau boleh je minum mcm air biasa

      Delete
    2. Brp banyak sekali minum ya.. Atau boleh je minum mcm air biasa

      Delete
    3. Betul ke ni sis..cara belanya kena letak teh o brgula..

      Delete
  17. Saya pun ada juga cedawan mekah ni tapi tak tahu akan hasiatnya. Baru hari ni tahu
    (Kulai)

    ReplyDelete
  18. Nak rasa boleh la datang kerumah (kulai)

    ReplyDelete
  19. Baru start membela cendawan mekah pemberian makcik saya 2keping skrang mulai membiak jadi 4keping dlm masa sbulan.. Harni baru nak mencuba khaisat Air cendawan mekah

    ReplyDelete
  20. Saya mengamal air alga mekah ini.untuk.jantung, Alhamdulillah, setakat ini dah tak ada serangan.lagi, saya ternak.juga alga mekah ini, nak.benih mari cari saya, sedekah je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada banyak cendawan ni subur membiak. Boleh dtg ambil sendiri. Area Cheras K. L.

      Delete
    2. Saya bagi free tapi kena bawa sendiri bekas balang cookies raya tu. Wasap 0173421744. K. L

      Delete
  21. sedih .. saya punya dah mati naik cendawan ijau :( sob sobb ...

    ReplyDelete
  22. Saya pn ada bela jgk cendawan ni.. minum campur dgn ais..sedaaap.. alhamdulillah,ada perubahan pd bdn.

    ReplyDelete
  23. Saya ada jual jus cendawan/Alga mekah dia sekitar perak taiping dan berhampiran RM10.00 (500ml) berminat sila wassap saya , 0104639174

    ReplyDelete
  24. Utara nak jusni pm 01136163718 sungai petani kedah

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum
    Baru sat tadi ade saudara beri percuma n air nya rasa macam air zapple f&n lak

    ReplyDelete

,")..Terima Kasih kerana sudi utk memberi sepatah dua kata dekat ana yer...
Terbuka renda tertanggal butang,
Kebaya AcIk Ana butang selari;
Jika tiada aral melintang,
Sila LA Lagi DATANG kemari.('',